undersussasmossa

Alla inlägg under september 2012

Av Susanna Karlsson - 30 september 2012 22:47

Jag har under en längre tid haft problem med min mobiltelefon då den laddar ur sitt batteri på mindre än 30 sekunder när jag pratar i den eller surfar. Det gör att jag hela tiden får ha telefonen på laddning och att jag heller inte kan ta med den någonstans. För fyra veckor sedan fick jag nog och bestämde mig för att gå till Telia, där jag har köpt den, för att ägna en halv dags köande och sedan kunna lämna in den. Det skulle ta omkring åtta till tio dagar att få den tillbaka och då skulle jag få ett sms. Efter tio dagar fick jag ett mail att reservdelar måste beställas och det skulle ta ytterligare tio dagar innan jag kunde få den tillbaka. Efter totalt tre veckor fick jag den tillbaka och som svar på problemet fick jag att hela telefonens dator/minne hade bytts ut och det skulle vara som en ny telefon. När jag kom hem var det precis som innan jag hade lämnat in den och batteriet tog slut direkt... Jag har noll tålamod, men efter att Nicklas ringt (ja, Nicklas fick ringa) till Telias kundtjänst blev jag äntligen kompenserad! Finns någon som har haft samma problem med sin telefon? Jag undrar om reparatören testade att byta batteri...


 

Av Susanna Karlsson - 30 september 2012 20:29

Jag är i en rolig period i livet då det titt som tätt kommer överraskningar från vänner och bekanta om husköp, bröllop och graviditeter. Under fredagen fick jag den senaste nyheten från en nära vän, att hon är gravid! Jag blev så glad och rörd att jag började gråta och det visade sig också bli dubbel glädje då hon väntar tvillingar! Så himla häftigt! Jag var som ett yrväder hela kvällen och känslorna bara sprutade. Vem är näst på tur?


    


Av Susanna Karlsson - 29 september 2012 21:14

Maränger är en favorit hos mig, men tyvärr äter jag det inte speciellt ofta. Ikväll bestämde jag mig för att baka egna och det tar ju bara två minuter att göra, förutom tiden i ugnen. Det enda som behövs är tre äggvitor, två dl socker samt ett krm ättika eller citronsaft. Vispa äggvitorna fluffigt i två minuter. Tillsätt ättika eller citronsaft och vispa ytterligare en minut. Häll därefter i lite socker i taget under kraftigt vispande tills allt är blandat och du har fått  ett fast och blankt skum samt att du kan vända bunken upp och ner. Grädda i mitten av ugnen i 100 grader i cirka 50-60 minuter.


    

Jag tillsatte även hallonströssel som jag brukar använda till mina cake pops. Jag blandade ner både i smeten samt dekorerade på toppen. Ett annat tips är också att droppa i lite karamellfärg. 

Av Susanna Karlsson - 27 september 2012 14:44

Jag sitter och skriver en hemtentamen och jag kan helt klart säga att den här hemtentan är den tråkigaste vi har gjort under hela utbildningen! Dock kan jag inte bestämma mig för om tråkigheten beror på att jag tycker det är svårt eller om jag är ointresserad. Troligen beror det på båda!


KAU
Av Susanna Karlsson - 26 september 2012 11:30

Förknippar du, precis som jag, ofta jordnötssmör tillsammans med bakning? Ett superbra tips är att  använda det till mellanmål och därför också välja ett KRAV-märkt jordnötssmör som faktiskt endast innehåller jordnötter och ingenting annat. Bred ett lager på smörgåsen tillsammans med skivad banan, stryk ett lager över gröten eller bred på några skivade äpplen. Det innehåller massor av bra fetter och proteiner samtidigt som det är både gott och nyttig. Ett perfekt mellanmål innan träningen! Produkten finns även utan salt och gillar du hasselnötter bättre finns även det som ett alternativ. Vad äter du till mellanmål?



Har du testat kokosolja? Kokosojla är ett mättat fett, men det som gör oljan speciell är att den inte trivs i våra fettceller utan omvandlas istället till energi som också gör att insulinutsöndringen balanseras. Den innehåller massor av viktiga vitaminer, mineraler, antioxidanter samt omega 3, 6 och 9. Det finns mycket information jag vill dela med mig av som till exempel att det gynnar personer som har låg produktion av sköldkörtelhormon samt om man vill gå ner i vikt. Vill du veta mer? Hör av dig! Ät en masked som den är, blandar ner i bakning, matlagning eller när du dricker te.

Av Susanna Karlsson - 24 september 2012 21:15

Det är ingen som har kommenterat att de vill se några utvändiga bilder från vårt hus, men jag veeet att ni är jättenyfikna! Och jag är så ivrig och stolt att jag också vill visa er! Vad tycks?


                      

Av Susanna Karlsson - 24 september 2012 11:53


     


Snyggt förkläde...

Av Susanna Karlsson - 22 september 2012 12:37

Regnet öser ner och nu är det höst på allvar. Idag tog vi en rejäl sovmorgon och åt frukost i lugn och ro med tända ljus. Fantastisk årstid! Det är en perfekt dag att fortsätta flyttpacka då vi fick tio kartonger levererade igår kväll av Nicklas mamma Maria och Janne. Tråkigt tycker kanske ni, men roligt tycker vi! Vad gör ni idag?


   Lånad bild

Presentation


Med huvudet upp och fötterna ner går jag dit min näsa pekar. Följ min vardag på KAU, träning, recept, hem och inredning, resor, funderingar och framtiden. Allt går om man vill!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards