undersussasmossa

Alla inlägg under november 2012

Av Susanna Karlsson - 29 november 2012 15:27

  Vart tog det vita vägen???

Av Susanna Karlsson - 29 november 2012 15:22

Idag var det förhoppningsvis sista gången innan inlämning Marie, Ludwig och jag träffades för att skriva uppsats för imorgon lämnas den in! Nu vill vi börja träffas under lite trevligare omständigheter, fast roligt har vi haft!


   



Sms

Av Susanna Karlsson - 23 november 2012 08:57

Igår skickade jag ett sms till min mor:


- Vet du vad jag kom på??? Att vi kan ta en sistaminuten 1-15 januari! Jaaa!!! Eller så kan vi byta vardagsrumsmatta med varandra? Vad tycker du?


Det resulterade i att jag igår eftermiddag hade en ny matta...


 

Av Susanna Karlsson - 21 november 2012 22:16

Har ni sett Hanna Hellquist program på SVT? Hanna känner man främst igen från Morgonpasset i P3 vilket är enligt mig det bästa radioprogrammet. Det är skönt att få se lite vanligheter på TV och Hanna är störtskön! Och det känns bra att mina tankar om yta och konsumtion inte är helt galna... Mer Hanna åt folket!


Man vill gifta sig, få en massa gulliga ungar, ha ett stiligt hem och ett roligt jobb. Och ändå en massa tid att äntligen leva. Ha en massa bra sex, baka pajer med äpplen från sin egna trädgård och dricka lagom med vin framför brasan. Det där som alla på något magiskt sätt verkar ha. Jag heter Hanna Hellquist och har väldigt lite eller nästan inget alls av detta.

Av Susanna Karlsson - 21 november 2012 18:00

Vår uppsats börjar förhoppningsvis bli klar och vi har för sista gången lämnat in den för bedömning till våra handledare. På måndag börjar jag redan nästa kurs då jag ska ut på två veckors VFU där vi själva har fått välja var vi vill vara. Jag är intresserad av anestesi och blev superglad när jag blev placerad på Operation väst på centralsjukhuset i Karlstad. Det ska bli spännande och lärorikt och framförallt intressant att se om mitt intresse för yrket kommer att öka eller minska.


 

Av Susanna Karlsson - 21 november 2012 17:44

Jag är grymt glad över att jag har mina nära och kära! Idag slog det mig igen hur tacksam jag är över all hjälp som vi har fått genom vår flytt! Det har packats, packats upp, burits, lagats mat, städats, renoverats, slängts skräp, flyttats möbler och så vidare. Imorgon kommer min käre far och hämtar vår överflödiga soffa som ingen vill köpa och jag ska försöka få med honom till tippen en extra gång. I helgen kommer Nicklas far och hjälper oss med att få upp taklister så att rummen är helt klara. Tack, tack, tack!!!


 

Av Susanna Karlsson - 19 november 2012 16:27

...och det betyder att jag hela dagen har väntat på att få åka iväg på Bodyattack! Det är den roligaste och mest jobbiga träningsformen som finns! Är du arg när du kommer dit är huvudet garanterat rensat och humöret bättre när du åker därifrån. Idag ska jag skaffa inspiration för att kunna avsluta vår C-uppsats. Har du testat Bodyattack?


 

Av Susanna Karlsson - 19 november 2012 11:48

Idag presenterade SVT deltagarna i de två första deltävlingarna i Melodifestivalen 2013. Jag längtar!!!


    Undrar vilka artister som kommer att vara med i de andra två deltävlingarna...

Presentation


Med huvudet upp och fötterna ner går jag dit min näsa pekar. Följ min vardag på KAU, träning, recept, hem och inredning, resor, funderingar och framtiden. Allt går om man vill!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards