undersussasmossa

Alla inlägg under oktober 2012

Av Susanna Karlsson - 29 oktober 2012 22:32

Igår var det en stor dag då vi flyttade in i vårt nyinköpta hus! Med hjälp från nära och kära gick det ganska smidigt och snabbt samt att Nicklas och jag hade förberett en hel del dagarna innan. Det blev en fin födelsedagspresent att få sova första natten i huset och det känns verkligen som att vi kommer att trivas här. Samtidigt har ett lugn infinnit sig, ett lugn som säger; det är ju så här som det ska vara!


Det blev inte så många bilder tagna under flytt- och födelsedagen, mer än på födelsedagstårtan som vi åt efter maten. Den blev otroligt ful då tårtan gjordes under tidspress, men med lite grädde och frukt på toppen blev den ju genast finare... Jag lägger in receptet en annan dag!

 

Av Susanna Karlsson - 22 oktober 2012 22:14

Jag funderar på att sluta blogga! Det känns fånigt att visa upp en sida av mig själv som man egentligen inte har någon aning om hur andra tolkar. Det är heller ingen som kommenterar utan bara smyger in, vilket jag själv också oftast gör... Jag har visat mera av mig själv än vad jag har gjort förut vilket har gjort mig lite obekväm! Kanske har jag för mycket integritet för att blogga?

Av Susanna Karlsson - 22 oktober 2012 11:37

Nicklas och jag har kikat runt i stadens olika möbelbutiker efter ett snyggt och passande soffbord till vår nya soffa. Det finns i alla olika former och det är svårt att se hur det kommer att se ut eftersom vi inte har soffan på plats. Nu har vi förhoppningsvis hittat bordet som vi vill ha och som passar oss båda! Vad tycks?


        Bilder från Mio

Av Susanna Karlsson - 21 oktober 2012 11:13

Här kommer världens godaste och enklaste recept på en nyttig fiskgryta:


Fräs en halv purjolök i stekpannan och tillsätt 400 g torsk som är skuren i tärningar. Stek allt tillsammans med en halv tärning fiskbuljong, lite vitlök och en skvätt citron tills torsken är färdig. Tillsätt 2,5 dl creme fraishe, lite grädde, salt och peppar. Blanda i räkor innan servering!


    Servera med ris

Av Susanna Karlsson - 21 oktober 2012 10:54

Jag: Nicklas, kan vi inte packa ner ditt Play station 3 i kartongen tillsammans med de andra teknikprylarna.

Nicklas: Nej, inte än! Jag vill spela i några dagar till!

Jag: Fast det skulle ju faktiskt vara ganska skönt att få det nerpackat...

Nicklas: (lite irriterad) I så fall får du packa ner dina skolgrejer!!!

Jag avslutar konversationen och funderar än en gång på hur han tänker...


 

Presentation


Med huvudet upp och fötterna ner går jag dit min näsa pekar. Följ min vardag på KAU, träning, recept, hem och inredning, resor, funderingar och framtiden. Allt går om man vill!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards